Złota Jerozolima i biedne Betlejem Skaldowie
Drugi Wykonawca:
Maryla Rodowicz
Instrument: Gitara
Trudność:Średni
Początkujący
Strojenie: klasyczne (E A D G H e)
Tonacja: d
Instrument: Gitara
Trudność:
Strojenie: klasyczne (E A D G H e)
Tonacja: d
d C d
1.Zawieja i beznadzieja
F G A
Złota Jerozolima,
B F g d
A w biednym Betlejem Pani
B a d
Syneczka w grocie powiła.
d a d
Zima się ludzi trzyma
F G A
złote denary wszędzie
B F g d
Bieda straszna w Betlejem
B a d
tam tylko Pan przybędzie.
d C d C F
Ref. Do szopy, do szopy wszyscy,
F G A
kto ogrzać pragnie ręce,
g C d B g
Z darami, z darami, z darami,
g C d
by odtajało serce.
d C d
2. Nie do złota i mirry
F G A
nie do różanych pachnideł
B F g d
Ale do szopki - w zawieję
B a d
tej nocy Pan do nas przybył.
d a d
Nie do wieży z księgami
F G A
gdzie mędrcy świata najwięksi
B F g d
Ale w szopie - w zawieję
B a d
gdzie pastuszkowie są pierwsi.
d C d C F
Ref. Do szopy, do szopy wszyscy,
F G A
kto ogrzać pragnie ręce,
g C d B g
Z darami, z darami, z darami,
g C d
by odtajało serce.
d C d
1.Zawieja i beznadzieja
F G A
Złota Jerozolima,
B F g d
A w biednym Betlejem Pani
g C d
Syneczka w grocie powiła.
d C d
Zima się ludzi trzyma
F G A
złote denary wszędzie
B F g d
Bieda straszna w Betlejem
g C d
tam tylko Pan przybędzie.
d C d
Ref. Do szopy, do szopy wszyscy,
d C F
kto ogrzać pragnie ręce,
g C d B
Z darami, z darami, z darami,
g C d
by odtajało serce.
d C d
2. Nie do złota i mirry
F G A
nie do różanych pachnideł
B F g d
Ale do szopki - w zawieję
g C d
tej nocy Pan do nas przybył.
d C d
Nie do wieży z księgami
F G A
gdzie mędrcy świata najwięksi
B F g d
Ale w szopie - w zawieję
g C d
gdzie pastuszkowie są pierwsi.
d C d
Ref. Do szopy, do szopy wszyscy,
d C A
kto ogrzać pragnie ręce,
g C d B
Z darami, z darami, z darami,
g C d
by odtajało serce.
d
1.Zawieja C
i beznad
dziejaF
Złota JeG
rozoA
lima,A w
B
biednym F
Betlejem g
Pad
niSy
g
neczka w C
grocie pod
wiła.d
Zima się C
ludzi d
trzymaF
złote denG
ary A
wszędzieB
Bieda F
straszna w Betg
led
jemtam
g
tylko C
Pan przyd
będzie.Ref.
d
Do szopy, C
do szopy d
wszyscy,kto
d
ogrzać C
pragnie F
ręce,Z
g
darami, z C
darami, z d
daraB
mi,by
g
odtaC
jało d
serce.2.
d
Nie do C
złota i d
mirryF
nie do róG
żanych pachA
nidełB
Ale do F
szopki - w zag
wied
jętej
g
nocy C
Pan do nas d
przybył.d
Nie do C
wieży z księd
gamiF
gdzie mędrcy G
świata najA
więksiB
Ale w F
szopie - w zag
wied
jęg
gdzie pastuszC
kowie są d
pierwsi.Ref.
d
Do szopy, C
do szopy d
wszyscy,kto
d
ogrzać C
pragnie A
ręce,Z
g
darami, z C
darami, z d
daraB
mi,by
g
odtaC
jało d
serce.d
1.Zawieja C
i beznad
dziejaF
Złota JeG
rozoA
lima,A w
B
biednym F
Betlejem g
Pad
niSy
B
neczka w a
grocie pod
wiła.d
Zima się a
ludzi d
trzymaF
złote denG
ary A
wszędzieB
Bieda F
straszna w Betg
led
jemtam
B
tylko a
Pan przyd
będzie.Ref.
d
Do szopy, C
do szopy d
wsC
zyF
scy,kto
F
ogrzać G
pragnie A
ręce,Z
g
darami, z C
darami, z d
daraB
mig
,by
g
odtaC
jało d
serce.2.
d
Nie do C
złota i d
mirryF
nie do róG
żanych pachA
nidełB
Ale do F
szopki - w zag
wied
jętej
B
nocy a
Pan do nas d
przybył.d
Nie do a
wieży z księd
gamiF
gdzie mędrcy G
świata najA
więksiB
Ale w F
szopie - w zag
wied
jęB
gdzie pastusza
kowie są d
pierwsi.Ref.
d
Do szopy, C
do szopy d
wsC
zyF
scy,kto
F
ogrzać G
pragnie A
ręce,Z
g
darami, z C
darami, z d
daraB
mig
,by
g
odtaC
jało d
serce.Zasada Dobrego Harcerza
Wprowadzamy kilka zmian w zasadach kontrybucji. Przeczytaj co się zmieniło: Aktualizacja zasad.Korekty +2 -0
Status: ZatwierdzonaWartość: 2 punkty karmy
głosował za zatwierdzeniem 70 punktami 3 lata temu
głosował za zatwierdzeniem 70 punktami 3 lata temu
mi tam pasuje... ale tak to jest jak co słowo to akord (zazwyczaj pasuje kilka)...
co do tonacji to nie potrafię jej określić... chętnie bym posłuchał fachowej i rzeczowej wypowiedzi w tej kwestii... bo mi się nie chce za bardzo w te skale wnikać, za dużo ich...
jeśli to d to w jakiej skali? 3 lata temu
a sam sobie dojdę, rozumiem, że w tych molach "nienaturalnych" czasem jest zmiana mol na dur... i można sobie 'podkraść' je... ;)
ciekawe czy to się będzie zgadzać z tymi tu g i a... i czy znajdę z jakiej skali molowej się to wzięło...
"A" to chyba z moll harmonicznego bo tam jest dominanta durowa (o ile dobrze liczę do 4 i 3)...
zostaje mi to g na G
przynajmniej mam powód by to wreszcie posprawdzać i raz rozpisać sobie kilak moli... ;) 3 lata temu
z moll doryckiego chyba można by ukraść... o ile można
i tego właśnie nie wiem :)
gdyby ktoś mnie oświecił czemu to pasuje tak kraść w tych molowych skalach... :) 3 lata temu