Jak Stare Dobre Małżeństwo
Instrument:
Gitara
Trudność: Początkujący
Strojenie:
klasyczne (E A D G H e)
Trudność: Początkujący
Strojenie:
(D D4 D D4)x2
D A G D
jak po nocnym niebie sunące białe obłoki nad lasem
e G D D4 D D4
jak na szyi wędrowca apaszka szamotana wiatrem
D A G D
jak wyciągnięte tam powyżej gwiaździste ramiona wasze
e G D D4 D D4
a tu są nasze, a tu są nasze
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
jak winny – li – niewinny sumienia wyrzut
e G D D4 D D4
że się żyje gdy umarło tylu tylu tylu
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
jak lizać rany celnie zadane
e G D D4 D D4
jak lepić serce w proch potrzaskane
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
pudowy kamień, pudowy kamień
e G
ja na nim stanę, on na mnie stanie
D D D4 D D4
on na mnie stanie, spod niego wstanę
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
jak złota kula nad wodami
e G D D4 D D4
jak świt pod spuchniętymi powiekami
D A
jak zorze miłe, śliczne polany
G
jak słońca pierś
D
jak garb swój nieść
e G
jak do was, siostry mgławicowe
D D4 D D4
ten zawodzący śpiew
D A G
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
D e G D D4 D D4
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
(D D4 D D4)x2
D A G D
jak po nocnym niebie sunące białe obłoki nad lasem
e G D D4 D D4
jak na szyi wędrowca apaszka szamotana wiatrem
D A G D
jak wyciągnięte tam powyżej gwiaździste ramiona wasze
e G D D4 D D4
a tu są nasze, a tu są nasze
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
jak winny – li – niewinny sumienia wyrzut
e G D D4 D D4
że się żyje gdy umarło tylu tylu tylu
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
jak lizać rany celnie zadane
e G D D4 D D4
jak lepić serce w proch potrzaskane
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
pudowy kamień, pudowy kamień
e G
ja na nim stanę, on na mnie stanie
D D4 D
on na mnie stanie, spod niego wstanę
D A
jak suchy szloch w tę dżdżystą noc
G D
jak złota kula nad wodami
e G D D4 D D4
jak świt pod spuchniętymi powiekami
D A
jak zorze miłe, śliczne polany
G
jak słońca pierś
D
jak garb swój nieść
e G
jak do was, siostry mgławicowe
D D4 D D4
ten zawodzący śpiew
D A G
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
D e G D D4 D D4
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
D A G
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
D e G D D4 D D4
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
D A G D
nanananana nananana nanananananana
e G D D4 D D4
nana nananana tararara
D A G
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
D e G D D4 D D4
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
D A G
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
D e G D D4 D D4
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
(
jak na
a
jak
jak
że się
jak
jak l
jak
jak
pu
ja
on n
jak
jak z
jak
jak
jak
jak g
jak
ten zawod
jak b
jak b
na
na
jak b
jak b
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
D
Dsus4
D
Dsus4
)x2D
jak po nocnym niebie A
sunące białe G
obłoki nad lD
asemjak na
e
szyi wędrowca G
apaszka szamotana D
wiatreDsus4
m D
Dsus4
D
jak wyciągnięte A
tam powyżej gwiaźG
dziste ramiona D
waszea
e
tu są nasze, a G
tu są D
naszDsus4
e D
Dsus4
jak
D
suchy szloch w tę dżA
dżystą nocjak
G
winny – li – niewinny suD
mienia wyrzutże się
e
żyje gdy uG
marło tylu tylu D
tyluDsus4
D
Dsus4
jak
D
suchy szloch w tę dżA
dżystą nocjak l
G
izać rany D
celnie zadanejak
e
lepić serce w G
proch potrzasD
kaneDsus4
D
Dsus4
jak
D
suchy szloch w tę dżA
dżystą nocpu
G
dowy kamień, puD
dowy kamieńja
e
na nim stanę, on G
na mnie stanieon n
D
a mnie stanie, spod Dsus4
niego wsD
tanęjak
D
suchy szloch w tę dżA
dżystą nocjak z
G
łota kula nad woD
damijak
e
świt pod spuchnięG
tymi powieD
kamiDsus4
D
Dsus4
jak
D
zorze miłe, A
śliczne polanyjak
G
słońca pierśjak g
D
arb swój nieśćjak
e
do was, siostry mgławiG
coweten zawod
D
zący śpiewDsus4
D
Dsus4
jak b
D
iec do końca, A
potem odpoczniesz, G
potem odpocznieszD
cudne manowce, e
cudne manowce, G
cudne, cudne mD
anowce..... Dsus4
D
Dsus4
jak b
D
iec do końca, A
potem odpoczniesz, G
potem odpocznieszD
cudne manowce, e
cudne manowce, G
cudne, cudne mD
anowce..... Dsus4
D
Dsus4
na
D
nananana A
nananana G
nananananaD
nanana
e
na nanananG
a tararaD
ra Dsus4
D
Dsus4
jak b
D
iec do końca, A
potem odpoczniesz, G
potem odpocznieszD
cudne manowce, e
cudne manowce, G
cudne, cudne mD
anowce..... Dsus4
D
Dsus4
jak b
D
iec do końca, A
potem odpoczniesz, G
potem odpocznieszD
cudne manowce, e
cudne manowce, G
cudne, cudne mD
anowce..... Dsus4
D
Dsus4
jak biec do końca, potem odpoczniesz, potem odpoczniesz
cudne manowce, cudne manowce, cudne, cudne manowce.....
(
jak na s
a
jak s
jak w
że się ży
jak s
jak l
jak l
jak su
pud
ja na
on n
jak s
jak z
jak świ
jak z
jak s
jak g
jak d
ten zawod
jak b
D
Dsus4
D
Dsus4
)x2D
jak po nocnym niebie sA
unące białe obG
łoki nad D
lasemjak na s
e
zyi wędrowca aG
paszka szamotanaD
wiatrDsus4
em D
Dsus4
D
jak wyciągnięte A
tam powyżej gwiaźdG
ziste ramionaD
waszea
e
tu są nasze, a tG
u są D
naszDsus4
e D
Dsus4
jak s
D
uchy szloch w tę dżdA
żystą nocjak w
G
inny – li – niewinny suD
mienia wyrzutże się ży
e
je gdy umG
arło tylu tyluD
tylDsus4
u D
Dsus4
jak s
D
uchy szloch w tę dżdżA
ystą nocjak l
G
izać ranyD
celnie zadanejak l
e
epić serce w pG
roch potrzaD
skanDsus4
e D
Dsus4
jak su
D
chy szloch w tę dżdżA
ystą nocpud
G
owy kamień, puD
dowy kamieńja na
e
nim stanę, onG
na mnie stanieon n
D
a mnie stanie, spod D
niego wsDsus4
tanD
ę Dsus4
jak s
D
uchy szloch w tę dżA
dżystą nocjak z
G
łota kula nad woD
damijak świ
e
t pod spuchnięG
tymi powieD
kamiDsus4
D
Dsus4
jak z
D
orze miłe, śA
liczne polanyjak s
G
łońca pierśjak g
D
arb swój nieśćjak d
e
o was, siostry mgławiG
coweten zawod
D
zący śDsus4
pieD
w Dsus4
jak b
D
iec do końca, pA
otem odpoczniesz, G
potem odpocznieszD
cudne manowce, ce
udne manowce, cG
udne, cudne maD
nowcDsus4
e..D
...Dsus4
Zasada Dobrego Harcerza
Wprowadzamy kilka zmian w zasadach kontrybucji. Przeczytaj co się zmieniło: Aktualizacja zasad.Korekty +3 -0
Status: ZatwierdzonaWartość: 2 punkty karmy
Poprawił opracowanie 1 rok temu
Poprawił opracowanie 1 rok temu
Poprawił opracowanie 1 rok temu
głosował za zatwierdzeniem 60 punktami 1 rok temu
głosował za zatwierdzeniem 30 punktami 1 rok temu
głosował za zatwierdzeniem 30 punktami 1 rok temu
przesun e-moll
jak [e]świt pod spuchnię[G]tymi.. i zakonczenie jest parę razy spiewane 1 rok temu
Słusznie, poprawiam bicie. Nad zakończeniem się zastanawiałem - koniec końców zostawiłem tak jak było (gdyby to było w środku utworu to bym to zmienił)... 1 rok temu
W pierwszej zwrotce jest błąd
[D]Jak po nocnym niebie [A]sunące białe {G}obłoki nad [D]lasem... dalej nawet nie sprawdzałem :) 1 rok temu
Racja. Rytmikę tego wersu kojarzyłem jeszcze z czasów, kiedy utwory przekazywało się z ust do ust (a śpiewniki kserowano), :-). Koryguję 1 rok temu
Refren na końcu jest jeszcze chyba ze 4 razy powtórzony, jak już poprawiamy to zróbmy to dobrze :-) 1 rok temu
OK, multiplikuję refren na zakończeniu i dodaję też nanana, tararara..., :-)
teraz już chyba komplet, hihihi 1 rok temu
Ile razy można pisać, żeby nie używać x2 itp.?
Poza tym mam wrażenie, że jak poprawiasz to czegoś słuchasz. Zgadza się? Jak się zgadza, to dlaczego nie wkleisz linku? My mamy się zastanawiać, co "poeta" miał na myśli? 1 rok temu
@Wojtku Czy to opracowanie (oraz korekta) nie są zgodna z zasadami kontrybucji? Bo w zasadach nie widzę wzmianki o "x2" ani o konieczności wklejania linka do opracowania. Akordy są nad każdą linijką tekstu (jeśli linijka ta jest grana a nie tylko śpiewana - jak dwa ostatnie wersy). Pierwotnie w utworze poprawiłem kilka bić (nie z wykonania w internecie tylko ze słuchu), później na prośbę użytkowników (komentarze powyżej) skorygowałem jeszcze kilka kwestii (wtedy faktycznie podpierałem się wykonaniem z internetu). "x2" zostało oryginalne - tego nie zmieniałem - ale jeśli to niezgodne z zasadami mogę poprawić. Abstrahując od Zasad Kontrybucji - rozumiem, że długi refren w środku utworu x2 to mało szczęśliwe rozwiązanie przy przewijaniu tekstu ale dwa chwyty zagrane na początku 4 krotnie chyba można spamiętać.... 1 rok temu
Maxisusie,
pisałem to już dziesiątki razy, ale co mi tam, napiszę jeszcze raz. Nie będę się wyzłośliwiał, chociaż mógłbym.
Oto wpis z regulaminu:
"W papierowych śpiewnikach, ze względu na oszczędność papieru, chwyty często były zapisane tylko przy pierwszej zwrotce. W naszym śpiewniku wymagamy powtarzania zapisu chwytów nad wszystkimi zwrotkami i wszystkimi powtórzeniami refrenu. Dzięki temu nawet na małych urządzeniach, chwyty będą cały czas widoczne."
Nasza Redakcja uruchomiła funkcję automatycznego przewijania. Aby z niej skorzystać opracowania muszą spełniać odpowiednie warunki, między innymi tekst musi być zapisany W CAŁOŚCI, bo inaczej zniknie z pola widzenia grającego muzykanta.
Rozumiesz to Maxisusie, czy potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień?
Co do wklejania linków, to oczywiście nie musisz tego czynić, ale ja też nie muszę zatwierdzać opracowań lub korekt, których źródeł nie znam. Czy masz jeszcze jakieś pytania? 1 rok temu
Wojtku,
Dziękuję za wyjaśnienia. Czy któraś ze zwrotek lub refren nie spełnia przytoczonej zasady kontrybucji? Zapis chwytów jest nad wszystkimi zwrotkami i wszystkimi powtórzeniami refrenu (wyjątkiem jest ostatnie powtórzenie, które sugeruję śpiewać a cappella). Wybacz, z Twoimi wypowiedziami w tym temacie nie miałem styczności. Wydaje mi się że należałoby zatem uzupełnić zasady kontrybucji, bo to wyłącznie one w myśl regulaminu są wiążące.
Co do linków - jak ja nie znam opracowń lub nie mam chwili by sobie ich poszukać w internecie (w czasach YT to zajmuje moment, w szczególności jeśli jest to dość znany i powszechny utwór) to po prostu nie głosuję.
Wszystkim głosującym za przyjęciem korekty dziękuję. Miłego brzdąkania! 1 rok temu
Temat automatycznego przewijania zakończyliśmy, teraz linki. No dobra, trudno. Czy naprawdę nie zauważyłeś, że niektóre piosenki mają kilkanaście wersji w sieci? Ty jak nie znasz to nie głosujesz, no bo masz w dudzie dobro śpiewnika. Ja trochę inaczej do tego podchodzę. To portal dla amatorów, ale chciałbym żeby był prowadzony porządnie. Czy naprawdę uważasz, że ja nie mam nic lepszego do roboty, niż szukać wersji pasującej do twojej twórczości? To trochę słabo, że muszę takie rzeczy tłumaczyć osobie, która (biorąc pod uwagę poziom wypowiedzi) nie wygląda na gimnazjalistę. 1 rok temu