Dorosłe Dzieci (akustycznie) Turbo

Korektę nadesłał
Artur Kasperski
Artur Kasperski
1 miesiąc temu
Komentarz: Nowe opracowanie na wersję akustyczną https://youtube.com/watch?v=QO_1wjfrsqg&feature=shared
Instrument: Tylko Tekst Gitara
Trudność: Średni
Strojenie: cały ton w dół (D G C F A d)
Tonacja: g
Nauczyli nas regułek i dat, Nawbijali nam mądrości do łba, Powtarzali, co nam wolno, co nie, Przekonali, co jest dobre, co złe. Odmierzyli jedną miarą nasz dzień, Wyznaczyli czas na pracę i sen. Nie zostało pominięte już nic, Tylko jakoś wciąż nie wiemy jak żyć. Dorosłe dzieci mają żal, Za kiepski przepis na ten świat. Dorosłe dzieci mają żal, Że ktoś im tyle z życia skradł. Nauczyli nas, że przyjaźń to fałsz, Okłamali, że na wszystko jest czas. Powtarzali, że niw wierzyć to błąd, Przekonali, że spokojny jest dom. Odmierzyli każdy uśmiech i grosz. Wyznaczyli niepozorny nasz los. Nie zostało pominięte już nic, Tylko jakoś wciąż nie wiemy jak żyć. Dorosłe dzieci mają żal, Za kiepski przepis na ten świat. Dorosłe dzieci mają żal, Że ktoś im tyle z życia skradł.
{Intro} E:|------4-----4-----4-----3-----| H:|----2-----2-----2-----2---2---| G:|--3-----3-----3-----3-------3-| D:|------------------------------| A:|-0----------------------------| E:|------------------------------| a a F G / a a F G a a F G / a a F G {Zwrotka 1} Nau[a]czyli nas re[F]gułek i [G]dat, Nawbi[a]jali nam mą[F]drości do [G]łba, Powta[a]rzali, co nam [F]wolno, co [G]nie, Przeko[a]nali, co jest [F]dobre, co [G]złe. a a F G / a a F G a a F G / a a F G {Zwrotka 2} Odmie[a]rzyli jedną [F]miarą nasz [G]dzień, Wyzna[a]czyli czas na [F]pracę i [G]sen. Nie zo[a]stało pomi[F]nięte już [G]nic, Tylko [a]jakoś wciąż nie [F]wiemy jak [G]żyć. {Refren} [a] Dorosłe [G]dzieci mają [F]żal, [a] Za kiepski [G]przepis na ten [F]świat. [a] Dorosłe [G] dzieci mają [F]żal, [a] Że ktoś im [G] tyle z życia [F]skradł. a a F G / a a F G a a F G / a a F G {Zwrotka 3} Nau[a]czyli nas, że [F]przyjaźń to [G]fałsz, Okła[a]mali, że na [F]wszystko jest [G]czas. Powta[a]rzali, że niw [F]wierzyć to [G]błąd, Przeko[a]nali, że spo[F]kojny jest [G]dom. {Zwrotka 4} Odmie[a]rzyli każdy [F]uśmiech i [G]grosz. Wyzna[a]czyli niepo[F]zorny nasz [G]los. Nie zo[a]stało pomi[F]nięte już [G]nic, Tylko [a]jakoś wciąż nie [F]wiemy jak [G]żyć. {Refren} [a] Dorosłe [G]dzieci mają [F]żal, [a] Za kiepski [G]przepis na ten [F]świat. [a] Dorosłe [G] dzieci mają [F]żal, [a] Że ktoś im [G] tyle z życia [F]skradł. a D a a7 D D5 {Zwrotka 5} Nau[a]czymy się więc [F]sami na [G]złość Spróbu[a]jemy może [F]uda się [G]to Rozpo[a]czniemy od po[F]czątku nasz [G]kurs Przeko[a]namy się czy [F]twardy ten [G]mur Odmie[a]rzymy ile [F]siły jest w [G]nas Wyzna[a]czymy sobie [F]miejsce i [G]czas A gdy [a]zmienią się [F]reguły tej [G]gry Może w [a]końcu odkry[F]jemy jak [G]żyć {Refren} [a] Dorosłe [G]dzieci mają [F]żal, [a] Za kiepski [G]przepis na ten [F]świat. [a] Dorosłe [G] dzieci mają [F]żal, [a] Że ktoś im [G] tyle z życia [F]skradł. [a] Dorosłe [G]dzieci mają [F]żal, [a] Za kiepski [G]przepis na ten [F]świat. [a] Dorosłe [G] dzieci mają [F]żal, [a] Że ktoś im [G] tyle z życia [F]skradł. [a] Dorosłe [G]dzieci mają [F]żal, [a] Za kiepski [G]przepis na ten [F]świat. [a] Dorosłe [G] dzieci mają [F]żal, [a] Że ktoś im [G] tyle z życia [F]skradł. {W refrenach akordy G oraz F gramy w wersji barowej, w oryginale jak widać na teledysku gramy je bez poprzeczki czyli akordy otwarte :D} E:|--[G]--- | --[F]--- | H:|----- | ----- | G:|--4-- | --2-- | D:|--5-- | --3-- | A:|--5-- | --3-- | E:|----- | ----- | {Opracowanie zrobione jest do wersji akustycznej wykonywanej w oryginale w tonacji G-mol, https://youtu.be/QO_1wjfrsqg?feature=shared stąd gitara jest przestrojona o cały ton w dół. Dla tych którzy mogą mieć problem z takowym przestrojenie gitary, to podpowiem jak to szybko zrobić, zakładamy kapodaster na drugi próg i stroimy gitarę klasycznie, jak zdejmiemy kapodaster mamy gitarę przestrojoną o cały ton w dół. Natomiast możemy grać ten utwór w oryginalnej tonacji A-mol tak jak jest na płycie, wtedy gramy nie przestrajając gitary w dół i wszystko pasuje przy tych samych akordach }


                      
Intro
E:|------4-----4-----4-----3-----|
H:|----2-----2-----2-----2---2---|
G:|--3-----3-----3-----3-------3-|
D:|------------------------------|
A:|-0----------------------------|
E:|------------------------------|

a a F G / a a F G
a a F G / a a F G

Zwrotka 1
Nauaczyli nas reFgułek i Gdat,
Nawbiajali nam mąFdrości do Głba,
Powtaarzali, co nam Fwolno, co Gnie,
Przekoanali, co jest Fdobre, co Gzłe.

a a F G / a a F G
a a F G / a a F G

Zwrotka 2
Odmiearzyli jedną Fmiarą nasz Gdzień,
Wyznaaczyli czas na Fpracę i Gsen.
Nie zoastało pomiFnięte już Gnic,
Tylko ajakoś wciąż nie Fwiemy jak Gżyć.

Refren
a Dorosłe Gdzieci mają Fżal,
a Za kiepski Gprzepis na ten Fświat.
a Dorosłe G dzieci mają Fżal,
a Że ktoś im G tyle z życia Fskradł.

a a F G / a a F G
a a F G / a a F G

Zwrotka 3
Nauaczyli nas, że Fprzyjaźń to Gfałsz,
Okłaamali, że na Fwszystko jest Gczas.
Powtaarzali, że niw Fwierzyć to Gbłąd,
Przekoanali, że spoFkojny jest Gdom.

Zwrotka 4
Odmiearzyli każdy Fuśmiech i Ggrosz.
Wyznaaczyli niepoFzorny nasz Glos.
Nie zoastało pomiFnięte już Gnic,
Tylko ajakoś wciąż nie Fwiemy jak Gżyć.

Refren
a Dorosłe Gdzieci mają Fżal,
a Za kiepski Gprzepis na ten Fświat.
a Dorosłe G dzieci mają Fżal,
a Że ktoś im G tyle z życia Fskradł.

a D a a7 D D5

Zwrotka 5
Nauaczymy się więc Fsami na Gzłość
Spróbuajemy może Fuda się Gto
Rozpoaczniemy od poFczątku nasz Gkurs
Przekoanamy się czy Ftwardy ten Gmur

Odmiearzymy ile Fsiły jest w Gnas
Wyznaaczymy sobie Fmiejsce i Gczas
A gdy azmienią się Freguły tej Ggry
Może w akońcu odkryFjemy jak Gżyć

Refren
a Dorosłe Gdzieci mają Fżal,
a Za kiepski Gprzepis na ten Fświat.
a Dorosłe G dzieci mają Fżal,
a Że ktoś im G tyle z życia Fskradł.

a Dorosłe Gdzieci mają Fżal,
a Za kiepski Gprzepis na ten Fświat.
a Dorosłe G dzieci mają Fżal,
a Że ktoś im G tyle z życia Fskradł.

a Dorosłe Gdzieci mają Fżal,
a Za kiepski Gprzepis na ten Fświat.
a Dorosłe G dzieci mają Fżal,
a Że ktoś im G tyle z życia Fskradł.

W refrenach akordy G oraz F gramy w wersji barowej, w oryginale jak widać na teledysku gramy je bez poprzeczki czyli akordy otwarte :D

E:|--G--- | --F--- |
H:|----- | ----- |
G:|--4-- | --2-- |
D:|--5-- | --3-- |
A:|--5-- | --3-- |
E:|----- | ----- |

{Opracowanie zrobione jest do wersji akustycznej wykonywanej w oryginale w tonacji G-mol, https://youtu.be/QO_1wjfrsqg?feature=shared stąd gitara jest przestrojona o cały ton w dół.
Dla tych którzy mogą mieć problem z takowym przestrojenie gitary, to podpowiem jak to szybko zrobić, zakładamy kapodaster na drugi próg i stroimy gitarę klasycznie, jak zdejmiemy kapodaster mamy gitarę przestrojoną o cały ton w dół.

Natomiast możemy grać ten utwór w oryginalnej tonacji A-mol tak jak jest na płycie, wtedy gramy nie przestrajając gitary w dół i wszystko pasuje przy tych samych akordach }

Nauczyli nas regułek i dat,
Nawbijali nam mądrości do łba,
Powtarzali, co nam wolno, co nie,
Przekonali, co jest dobre, co złe.

Odmierzyli jedną miarą nasz dzień,
Wyznaczyli czas na pracę i sen.
Nie zostało pominięte już nic,
Tylko jakoś wciąż nie wiemy jak żyć.

Dorosłe dzieci mają żal,
Za kiepski przepis na ten świat.
Dorosłe dzieci mają żal,
Że ktoś im tyle z życia skradł.

Nauczyli nas, że przyjaźń to fałsz,
Okłamali, że na wszystko jest czas.
Powtarzali, że niw wierzyć to błąd,
Przekonali, że spokojny jest dom.

Odmierzyli każdy uśmiech i grosz.
Wyznaczyli niepozorny nasz los.
Nie zostało pominięte już nic,
Tylko jakoś wciąż nie wiemy jak żyć.

Dorosłe dzieci mają żal,
Za kiepski przepis na ten świat.
Dorosłe dzieci mają żal,
Że ktoś im tyle z życia skradł.


Zasada Dobrego Harcerza
Wprowadzamy kilka zmian w zasadach kontrybucji. Przeczytaj co się zmieniło: Aktualizacja zasad.

Korekty +4 -0

Status: Zatwierdzona
Wartość: 18 punktów karmy

Głosy i komentarze

  • Wojtek M
    Wojtek M

    Będziesz przestrajał gitarę, czy masz parę sztuk różnie strojonych?:)
    Zaś poważnie, to proponuję np. kapodaster na 3 progu:) 1 miesiąc temu

  • Wojtek M
    Wojtek M

    To oczywiście tylko sugestia, bo wiadomo, że w tej wersji też jest wszystko OK 1 miesiąc temu

  • Artur Kasperski
    Artur Kasperski

    Wojtku rozpiszę obie wersje , tylko jutro :) 1 miesiąc temu

  • Artur Kasperski
    Artur Kasperski

    Chciałem rozpisać na początku akordy dokładnie tak jak są na teledysku :) 1 miesiąc temu

  • HEPI
    HEPI

    Jak dla mnie brzmi świetnie 1 miesiąc temu

anonim

Historia

Piotr Szymczyk
Korekty 4 lata temu
Artur Kasperski
Może tak lepiej dojdzie do oceniających, ja nie usuwam istniejących akordów po to żeby utwór został jako tylko tekst, jak niektórzy tutaj piszą, tylko żeby móc zaraz zrobić prawidłowe dobre opracowanie, ale też za jakąś dobrą gratyfikację punktową :D żeby mi się chciało :D
Korekty 2 miesiące temu
Artur Kasperski
Nowe opracowanie na wersję akustyczną https://youtube.com/watch?v=QO_1wjfrsqg&feature=shared
Korekty 1 miesiąc temu